:: www.prop.sk
:: www.protiprudu.info
CITÁTY
 

Pavučina.
Kto ovládol STV?
_____________________________________________

Rubrika: Slovensko 2006

 

Bratislava, november 2006

Spracoval a do tlače pripravil tím Proti prúdu
Ďakujeme našim priateľom v USA a v Kanade za všestrannú pomoc a podporu  


Voľné pokračovanie správy Kto za koho kope
© www.prop.sk       

OBSAH:

Citáty
     
Tváre na obrazovke alebo Slovenský Dekameron

Bútora Martin
Bútorová Zora
Gál Fedor
Gyárfášová Oľga
Hríb Štefan         
Kusý Miroslav   
Mesežnikov Grigorij
Samson Ivo
Schutz Peter
Šebej František

       
Ľudia za obrazovkou

Rada STV
Kollár Miroslav

STV
Korda Eugen      
Kyška Roland
Machaj Ľuboš
Para Marcel
Rybníček Richard
Žitný Milan

IVO, Inštitút pre verejné otázky
Bútora Martin
Bútorová Zora
Gyárfášová Oľga
Kollár Miroslav
Mesežnikov Grigorij

DVOJIČKY
STV - IVO

               

             

Dnes nás chcú poučovať o živote ľudia,
ktorí sa vynorili ani nevieme odkiaľ a ako.
O niektorých to aj vieme. Zapĺňajú stránky
novín a televíznych programov sedem dní
do týždňa, poúčajú nás, ako by sme boli
analfabeti a hovoria nám, čo je demokracia,
čo je sloboda, čo je tolerancia.

... Kardinál Ján Chryzostom Korec

 

 Tváre na obrazovke alebo Slovenský Dekameron

"Ja by som len rád vedieť konkrétne mená tých, ktorí v televíziách vyberajú ako komentátorov tých správnych "politológov a analytikov" z dobre známych "nezávislých", pritom spoza veľkej mláky financovaných inštitúcií, viď Bútora, Kusý, Samson, ... (pekná zostava, nie?)"
otázka z internetovej diskusie

Aj Vás napadlo prečo vidíte na obrazovke svojho televízora stále tie isté tváre odborníkov na všetko a univerzálnych analytikov?
Čo sa nám to snažia povedať a o čom sa nás to snažia presvedčiť svojim názorovým extrémizmom títo cudzokrajní analytici a cudzokrajní vlastníci "našich" médií ?

 


1. BÚTORA Martin (7. október 1944, Bratislava)
zamestnanie: čestný prezident Inštitútu pre verejné otázky, IVO

životopis:
pracovník protialkoholickej poradne
predstaviteľ VPN
poradca prezidenta ČSFR V.Havla
pedagóg, Trnavská univerzita
predseda PEN klub
Inštitút pre verejné otázky, prezident a zakladateľ, IVO
študijné pobyty, Budapešť, USA, Veľká Británia
veľvyslanec v USA
kandidát na prezidenta SR

  spolupracuje s :

  • médiá - STV, TA3, SME, Uj Szó, Plus 7 dní, Delet, Domino Fórum, Mosty
  • Nadácia Milana Šimečku
  • National Endowment for Democracy, NED Washington
  •  koordinátor projektu orálnej histórie tých, čo prežili holokaust
    Nadácia otvorenej spoločnosti

 


2. Bútorová Zora

zamestnanie: Inštitút pre verejné otázky, IVO, analytička

životopis:
Kabinet teórie vedy SAV
Výskumná agentúra FOCUS
Inštitút pre verejné otázky, IVO

spolupracuje s : 

  • STV
  • TA3
  • The National Endowment for Democracy, NED, Washington

Pani Bútorová bola od novembra 2000 do mája 2001 na plne platenom študijnom pobyte v NED vo Washingtone, so všetkým čo k tomu patrí. Mesačné štipendium, platené výdavky, spiatočná letenka do USA  a k dispozícii plne vybavená kancelária. Vo svojom štúdiu a v práci sa venuje nebezpečenstvu nacionalizmu a boju za práva žien. Pracuje v Slovensko-českom fonde, kde spolu so Sorosovou Open society chce presadiť zákon o gejoch a lesbách.
Ten smutne známy NED má na svojej stránke tento cieľ: "Podporovať svojimi grantami demokratických aktivistov, advokátov ľudských práv, ktorí pracujú (ako inak) v predných líniách boja za demokraciu". Takýchto rečí sme už čosi počuli za posledných šesť desaťročí. Zvlášť tie predné línie vyvolávajú búrky nadšenia už od Víťazného februára.




3. GÁL Fedor (20. marec 1945, Terezín)

zamestnanie: vydavateľ, sociológ

životopis:
predseda Koordinačného centra VPN
poradca vlády
spolumajiteľ televízie NOVA
pedagóg
zakladateľ vydavateľstva G plus G

spolupracuje s :

  • Inštitút pre verejné otázky, IVO
  • Editor publikácie: Vízia vývoja Slovenskej republiky do roku 2020, objednanej Úradom vlády SR v IVO v roku 2002, publikácia bola vydaná v obmedzenom náklade. Spoluautormi sú Miroslav Kollár a Grigorij Mesežnikov.
  • Spoločník Tom Horn Entertainment, spol. s r.o., spoločníkom je aj právnik Ernest Valko, vklad F. Gála je 2,068.000,- Sk.
  • Podpredseda dozornej rady v spoločnosti Tom Horn Enterprise, a.s., ktorá údajne veľmi výhodne spolupracuje s STV, v predstavenstve a.s. je aj Igor Rintel.

 


4.Gyárfášová Oľga

zamestnanie: Inštitút pre verejné otázky, IVO, programová riaditeľka

zivotopis:
Novinársky študijný ústav, asistentka
Univerzita Komenského, analytička
Výskumná agentúra FOCUS, manažérka
Katedra politológie FFUK
Inštitút pre verejné otázky, programová riaditeľka

spolupracuje s : 

  • média - STV, TA3, SME, Uj Szó, Mosty
  • The National Endowment for Democracy, NED, Washington
  • Členka Správnej rady nadácie SPACE

Pani Gyárfášová absolvovala  študijný pobyt vo Washingtone, v NED od marca 2003 do júla 2003. Päť mesiacov plne platených so spiatočnou letenkou z Bratislavy a s vybavenou kanceláriou. Študovala veľmi interesantnú otázku - ako využiť výskum verejnej mienky pred voľbami na ovplyvňovanie politiky a (samozrejme) na posilnenie demokracie.

 


5.HRÍB Štefan (9. január 1965, Bratislava)

zamestnanie: šéfredaktor týždenníka  .týždeň

životopis:
komentátor Lidových novín, Praha
moderátor rádia Slobodná Európa
šéfredaktor týždenníka Domino fórum
moderátor divadla Stoka
podpredseda predstavenstva W PRESS, a.s. vydávajúcej   .týždeň
spoločník DOMINO PRESS, spol. s r.o., vydávajúcej Domino Fórum

spolupracuje s :

  • STV moderátor relácie Pod lampou
  • Konzervatívny inštitút Milana Rastislava Štefánika
  • Slovenská spoločnosť pre zahraničnú politiku
  • Inštitút pre verejné otázky, IVO
  • Juraj Kušnierik, člen predstavenstva W PRESS a.s.
  • Daniel Bútora, Martin Hanus, Eva Čobejová, František Šebej
  • Dvojtretinovým vlastníkom vydavateľstva W Press je Vladimír Čečetka, zvyšok akcií vlastní podnikateľ z Lamača Ladislav Rehák. V. Čečetka je jedným zo spolumajiteľov agentúry FOCUS a L. Rehák medziiným je spolumajiteľom Rádia Expres.

Š.Hríb si do relácie Pod lampou pozýva ľudí z IVO, autorov z  .týždeň, politikov z KDH a SDKÚ a osobných kamarátov. Pani Agácsová, šéfka licenčnej rady, na výtku, že Š.Hríb si pozýva do relácie Pod lampou len úzku skupinu svojich názorových súkmeňovcov odpovedala, že je to jeho súkromná vec koho si do relácie vyberie. Asi si myslí, že spolu s pánom Hríbom už STV sprivatizovali.

 


6.KUSÝ Miroslav (1. december 1931, Bratislava)

zamestnanie:

životopis:
referent pre výuku marxistickej filozofie, Ministerstvo školstva v Prahe
vedúci katedry historického materializmu, FF UK
vedúci ideologického oddelenia ÚV KSS
vedúci katedry politológie
kancelár prezidenta ČSFR V.Havla
poslanec SNR
predseda správnej rady Nadácie za toleranciu a proti diskriminácii

spolupracuje s :

  • Inštitút pre verejné otázky, IVO
  • publikácie:
  • Marxistická teória poznania, 1962, Vydavateľstvo politickej literatúry
  • Marxistická filozofia, 1967, 1968,  Vydavateľstvo politickej literatúry
  • Na vlnách Slobodnej Európy

 


7. MESEŽNIKOV Grigorij (25. marec 1958, Oriol, ZSSR)

zamestnanie:     Inštitút pre verejné otázky, IVO , prezident

životopis:
pedagóg, Univerzita Komenského
politológ, Slovenská akadémia vied
analytik, Inštitút pre verejné otázky
člen, Stála konferencia občianského inštitútu
komentátor SME

spolupracuje s:

  • STV
  • TA3
  • Freedom House, Washington
  • The National Endowment for Democracy, NED, Washington
  • Open Society Foundation, Budapešť
  • Konateľ spoločnosti E.M.I.-PROJEKT, s.r.o.

Podľa web stránky NED pán Mesežnikov má zásluhy, že sa zúčastnil "boja za demokratizáciu Slovenska a na povalení mečiarizmu"
Asi za odmenu dostal od NED študijný pobyt vo Washingtone D.C. od marca 2006 do júla 2006. Študoval "ako ovplyvňovať politický proces vo vyspelej demokracii".

Pekná formulácia, nevolené mimovládne organizácie sa učia ovplyvňovať politický proces, ktorý je výsledkom slobodných volieb. Naozaj vyspelá demokracia.
Pobyt zahŕňa mesačné štipendium a platené výdavky, spiatočná letenka z Bratislavy do USA a plne vybavenú kanceláriu s obslužným personálom.
G. Mesežníkov je švagor Miloša Žiaka, starý priateľ bývalého šéfredaktora SME Šimečku. Do ich okruhu patrí aj konjukturalista a častuškár Ján Štrasser a tiež Boris Zala zo Smeru.

 



8.SAMSON Ivo (18. máj 1955, Brno)

zamestnanie: výskumný pracovník Slovenskej spoločnosti pre zahraničnú politiku, SFPA

životopis:
archivár, Vysoké učení technické, Brno
výskumník, Slovenská akadémia vied
pedagóg analytik, Slov. inštitút medzinárodných štúdií
výskumník, Univerzita Nemecko
pedagóg, Central European University, Budapešť
redaktor, dvojtýždenník Mosty

spolupracuje s :

  • Inštitút pre verejné otázky, IVO
  • STV
  • komentátor televízie TA3 Dzurindovho exhovorcu Martina Lengyela, ktorá tiež úzko spolupracuje s IVO.

SFPA je do značnej miery financovaná z USA cez rôzne dolárové fondy a nadácie

 


9.SCHUTZ Peter

zamestnanie: novinár na voľnej nohe

životopis:
reportér týždenníka Občanské fórum
komentátor týždenníka Respekt, Praha
spoluzakladateľ týždenníka Domino efekt
komentátor Lidových novin, Praha
komentátor denníka Korzár
komentátor týždenníka  .týždeň
komentátor denníka SME

Niekoľko citátov z internetovej diskusie SME na dokreslenie profilu tohto komentátora.
Schutz je škodca objektívnej a kompetentnej žurnalistiky
Košický bezdomovec
Pán Schutz pripomínate mi chrobáka truhlíka, ktorý všade bol a všetko videl
má zámer rozohrať Mečiara proti Ficovi
génius slovenskej politiky,  má dokonalé riešenie každého problému, riaditeľ zemegule Schutz

 


10.ŠEBEJ František (11. máj 1947)

zamestnanie: zahranično-politický analytik a publicista

životopis:
poslanec parlamentu ČSFR
pracovník SAV
poslanec NR SR
Demokratická strana, predseda
Občianska konzervatívna strana, podpredseda
šéfredaktor Domino fórum
redaktor časopisu  .týždeň
pedagóg Trnavská univerzita
poslanec VÚC Bratislava

spolupracuje s :

  • CON-SALT s.r.o. v likvidácii, predtým MESA 10 s.r.o. (M.Dzurinda, J.Langoš, I.Mikloš, G.Palacka a ďalší)
  • častý hosť televízie TA3, ktorá sa stala známa tým, že dostala od B.M.G. Investu a Horizontu milióny korún za ešte neodvysielanú klamlivú reklamu aby mohla začať vysielať. Boli to peniaze od okradnutých klientov nebankových subjektov.

 

Ľudia za obrazovkou STV

Zákon o slovenskej televízii č. 16/2004 Z.z. hovorí:

Slovenská televízia je verejnoprávna, národná, nezávislá, informačná, kultúrna a vzdelávacia inštitúcia, ktorá poskytuje služby verejnosti ......, ktorá rozvíja kultúrnu úroveň divákov .... poskytuje nestranné, overené, neskreslené .... a vo svojom celku vyvážené a pluralitné informácie .....

Úsmevné čítanie. Boli tvorcovia tohto zákona tak naivní, alebo podcenili našich neokonzervatívcov z IVO ?
Tváre na obrazovke sú úzko prepojené s neokonzervatívcami hlavne okolo IVO, Inštitútu pre verejné otázky a týždenníka  .týždeň.
Okolo a vo vnútri STV sa pohybuje celá plejáda ľudí spojených s IVO, s   .týždeň a stranou OKS.

Mená, ktoré táto správa spomína sú viac menej známe. Námatkovo spomenieme ďalších. Eduard Žitňanský, bývalý šéfredaktor spravodajstva STV, ktorého u Richarda Rybníčka presadil Ivan Mikloš ako člen vlády SR. Michal Kaščák, častý hosť na STV, spolupracuje s   .týždeň. Juraj Kušnierik z relácie Pod lampou je člen predstavenstva W PRESS, a.s., ktorá vyáva  .týždeň. V predstavenstve W PRESS bol aj Martin Lengyel, bývalý hovorca M. Dzurindu. V dozornej rade boi Vladimír Čečetka, väčšinový vlastník W PRESS, a.s., podnikateľ Juraj Rehák a nemôže tam chýbať ani Fedor Gál.

Relácia Pod lampou je prakticky neplatenou reklamou, reláciou súkromnej spoločnosti W PRESS, a.s. Vystupujú v nej dvaja, Hríb a Kušnierik, z trojčlenného predstavenstva W PRESS, a.s. Ten istý Eduard Žitňanský stále ešte fuguruje aj v Správnej rade Inštitútu pre verejné otázky. Prepojenie verejnoprávnej STV a IVO je mnohostranné a dôkladné. STV robí skrytú reklamu aj časopisu  .týždeň.

Pri sledovaní tohto prepletenca vzájomných vzťahov by bolo veľmi zaujímavé vedieť aké dohody a zmluvy má STV s Inštitútom pre verejné otázky a s akciovou spoločnosťou W PRESS. V súčasnosti prebieha aj vyšetrovanie zamenných zmlúv, podľa ktorých STV platí reklamým časom. Jedná sa aj o magazín  .týždeň.

Tváre z IVO a z  .týždeň, ktoré denne vidíme na obazovke STV sú predpokladáme výsledkom obchodných zmluvných vzťahov medzi STV na jednej strane a IVO a  .týždeň na strane druhej. Verejnoprávna STV by mala tieto vzťahy vysvetliť a osvetliť. Už len preto, že je tu stret obchodných záujmov menovaných ľudí a verejnoprávnosti STV. Táto skupina neokonzervatívcov z IVO a z  .týždeň za pomoci KDH ovládla  spravodajstvo STV.

Objavujú sa tu i mená Juraj Hrabko a Jana Pankovčínová. Juraj Hrabko bol aj predsedom Stálej konferencie občianského inštitútu. Vo vedení SKOI boli ešte Peter Tatár, František Šebej a Peter Zajac známy svojim dogmatizmom a politickým extrémizmom. Teraz je Juraj Hrabko člen predsedníctva SKOI. Celá táto štruktúra moci nad verejnoprávnou STV do seba pekne zapadá. Smutný výsledok vidíme každý večer na našej údajne verejnoprávnej obrazovke.

 

Rada STV
Mlynská dolina
84545  Bratislava
e-mail: rada_stv

Rada STV je podľa zákona o Slovenskej televízii orgánom, ktorým sa uplatňuje právo verejnosti  na kontrolu činnosti Slovenskej televízie. Bezpochyby veľmi vznešené poslanie.

Rada  zasadá pravidelne raz mesačne aby usilovne uplatňovala "právo verejnosti na kontrolu". Medzi iným zaoberá sa aj kritickými listami a mailami, ktoré prídu na jej adresu a je ich veľa. Vďačnou témou nespokojných divákov je napríklad relácia Pod lampou Štefana Hríba, Juraja Kušnierika a Mária Homolu. Rada by sa mala zaoberať každým podnetom, ktorý dostane.
Radu STV volí NR SR, funkčné obdobie člena rady je 6 rokov. Jedna tretina z 15 členov rady sa obmieňa každé 2 roky. Rovnako sa po dvoch rokoch obmieňajú aj predseda a podpredsedovia.
Pri poslednej voľbe predsedu Rady STV sa Miroslav Kollár navrhol do funkcie sám.

M. Kollár presadil v Rade aby sa voľba predsedu konala ešte pred nastúpením nových členov Rady, ktorých zvolil parlament. Mal odôvodnenú obavu, že v novom zložení Rady už nebude zvolený.

Zaujímavé je, že po r. 1998 bol predsedom Rady STV aj vysoký náboženský predstaviteľ, hovorca Židovskej náboženskej obce Jaroslav Franek. Veľmi interesantná kumulácia funkcií vo verejnoprávnej televízii.
J. Franeka presadili za predsedu rady vtedajší poslanci KDH František Mikloško a Ján Langoš.

Inštitút pre verejné otázky opakovane navrhol do Rady STV aj advokáta Ernesta Valka, ktorý by však mal konflikt záujmov v pozícii člena Rady.

 

Kollár Miroslav (13. august 1969)

zamestnanie:   Inštitút pre verejné otázky,  IVO

životopis:
redaktor Českej tlačovej kancelárie
redaktor týždenníka Mosty
redaktor denníka SME
redaktor mesačníka OS
Mediálny inštitút, riaditeľ
www.mediaportal.sk, šéfredaktor
Inštitút pre verejné otázky, programový riaditeľ, od 2000
predseda Rady Slovenskej televízie, od 2003

spolupracuje s :

  • STV
  • Nadácia otvorenej spoločnosti, OSF
  • Transparency International, Slovensko
  • Slovenský syndikát novinárov

Spolupracovníkmi Mediálneho inštitútu sú: Marek Vladár, Zuzana Mistríková, Alena Pániková a ďalší.
Mediálny inštitút pána Kollára, predsedu Rady, verejnoprávnej, STV je financovaný z nasledujúcich zdrojov: veľvyslanectvo USA v Bratislave, Freedom House USA, The German Marshall Fund of the United States a predovšetkým Open Society Foundation-Nadácia otvorenej spoločnosti, Budapešť. Skladačka sa pekne dopĺňa. Majme stále na pamäti, že hovoríme o údajne neverejnoprávnej STV financovanej aj z našich daní.

Ako sa M. Kollár vyrovnáva s názorovou oponentúrou ilustruje prípad, ktorý sa stal v novembri 2004. Ako šéfredaktor mediálneho portálu mediapportál.sk jednoducho stiahol všetky články P. Maleca keď sa s ním ako členom Rady STV dostal do názorového konfliktu.
Od roku 2000 je editorom tendenčných Súhrnných správ o stave spoločnosti Inštitútu pre verejné otázky a vedúci projektu dokumentárnych filmov v IVO, o.i.  film Hej, Slováci.

Pán Kollár sa vydávaním internetového denníka www.mediaportál.sk. dostal ako predseda Rady STV do otvoreného konfliktu záujmov. Zákon o STV jasne zakazuje členom Rady STV vlastniť alebo spoluvlastniť firmy, ktoré vydávajú periodiká alebo audiovizuálne diela. K.Kollár vlastnil 66 % v spoločnosti, ktorá denník vydáva.
Zostávajúcich 33 % mediaportálu vlastnil ďalší pracovník  Inštitútu pre verejné otázky, IVO Michal Vašečka. Financovanie mediaportálu pán Kollár tají, vyjadril sa len, že je "viaczdrojové".

 


Korda Eugen

zamestnanie:  vedúci publicistiky STV

životopis:
dlhoročný zamestnanec TV NOVA, Praha
TV JOJ

spolupracuje s:
TV JOJ
Na internete snáď nenájdete pochvalné vyjadrenie o tomto pracovníkovi STV.
Neobjektivita, skresľovanie, polopravdy, účelový výber faktov ...
V poslednom čase sa preslávil tendenčnou reportážou o údajnom napadnutí slečny Hedvigy Malinovej v Nitre.

Neprekvapuje to keď si pozrieme kto bol režisérom a scenáristom tejto relácie - Juraj Hrabko, ktorý dávnejšie kandidoval za SMK do NR SR - a je súputníkom vedúcich predstaviteľov Inštitútu pre verejné otázky, IVO.

 

Kyška Roland (1979)

zamestnanie:     šéfredaktor spravodajstva STV od augusta 2005

životopis:
absolvent Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity
reportér týždenníka Plus 7 dní
TV Global
relácia Reportéri v STV pod vedením Eugena Kordu

Preslávil sa ohováračským článkom v Plus sedem dní proti "fašistske" Zuzane z Košíc, ktorá bola súdom oslobodená.
Pán Kyška je ten "neznámy redaktorík" ako ho nazval jeden kolega novinár, ktorý si myslí, že on stelesňuje verejnoprávnosť STV. Ukázal to v nedávnom konflikte s hovorkyňou predsedu vlády. To on ako šéfredaktor spravodajstva presadzuje na obrazovku tú kamarilu z IVO, z SFPA a z ďalších názorovo netolerantných a extrémistických fondov, nadácií a mimovládnych organizácií.

 

Machaj Ľuboš
zamestnanie: Slovenský rozhlas, programový riaditeľ
štatutárny zástupca od 30.6.2006

životopis:
šéfdramaturg STV 2
programový riaditeľ rádia TWIST

spolupracuje s:

  • Andrej Hryc
  • zakladal a vlastnil akcie  rádia Twist
  • má za manželku Hrycovu sestru Bohdanu, ktorá kandiduje v komunálnych voľbách v Bratislave za SDKÚ a KDH.

Ďalší bojovník proti mečiarizmu ako sa o ňom vyjadrujú kolegovia. Aj Ľ. Machaj ako šéfdramaturg zodpovedá za cenzúru filmov a publicistických relácií, ktoré sú neodvysielané v trezore STV.

 

Para Marcel
zamestnanie:  zástupca riaditeľa STV

životopis:
Košičan Marcel Para bol konateľom dcérskych spoločností STV:
STV Production and Technology s.r.o.
STV Broadcasting s.r.o.
V oboch firmách prebieha forenzné vyšetrovanie, ktoré má odhaliť neštandardné a nevýhodné ustanovenia v zmluvách týchto firiem s materskou STV.

 

Rybníček Richard
zamestnanie: riaditeľ televízie Febio

životopis:
Výkonný riaditeľ Inštitútu pre verejné otázky, IVO
televízia JOJ, riaditeľ
STV, riaditeľ

spolupracuje s:

  • Inštitút pre verejné otázky, IVO, spolu s Miroslavom Kollárom, Martinom Bútorom a Grigorijom Mesežnikovom nakrúcali v IVO dokumentárne filmy, napríklad Hej Slováci
  • Michal Kaščák, v jeho kapele Bez ladu a skladu hrával aj Richard Rybníček, M. Kaščák je aj spolupracovníkom magazínu  .týždeň a STV.

Pán Rybníček je úspešný odchovanec pánov Bútoru a Mesežnikova z IVO. Publicista Ján Dancer sa nie príliš lichotivo o ňom vyjadril: Zmysluplná účasť na diskusii by asi predstavovala neúmerné nároky na jeho intelektuálnu výbavu a komunikačné schopnosti.
Právo na výber riaditeľa STV malo podľa nepísanej koaličnej dohody KDH a jedine nominant KDH mohol získať tento post.

 

Žitný Milan
zamestnanie:   dramaturg STV (relácia Reportéri)

životopis:
Rádio Slobodná Európa
Redaktor týždenník Domino Fórum
Šedá eminencia vplyvu v STV

 

 Inštitút pre verejné otázky
Institute for Public Affairs
Baštova 5
81103 Bratislava

 

Poslanie IVO:

Presadzovať hodnoty otvorenej spoločnosti ... poskytovať konzultácie organizáciám ... spoločným menovateľom IVO je nestranícky prístup ...

Pozrime sa  kto je kto v tejto inštitúcii

Čestný prezident: Martin Bútora
Prezident: Grigorij Mesažnikov

Zakladatelia IVO
Martin Bútora                   Peter Hunčík
Zora Bútorová                  Oľga Gyárfášová
František Šebej                   Vladimír Krivý
Grigorij Mesežnikov            Ivan Mikloš

Správna rada
Grigorij Mesežnikov            Katarína Mathernová
(predseda)
Zora Bútorová                    Eduard Žitňanský
Oľga Gyárfášová                Igor Rintel
Peter Hunčík                       Ernest Valko
Vladimír Krivý                    Anton Vavro

Programoví pracovníci
Grigorij Mesežnikov            prezident
Martin Bútora                     čestný prezident
Zora Bútorová                    analytička
Miroslav Kollár                   programový riaditeľ
Oľga Gyárfášová                programová riaditeľka

 

DVOJIČKY

 

STV   -   IVO

"Neoliberálne think-tanky (ako napríklad IVO) majú podpísané dohody o partnerstve s najvplyvnejšími médiami na Slovensku. To vysvetľuje aj zaužívanú prax, prečo tieto médiá uprednostňujú tie isté zdroje často na úkor kvality podávaných informácií. Čo však zaráža ešte väčšmi: verejnoprávna Slovenská televízia je oficiálnym mediálnym partnerom ideologicky vyhraneného časopisu Týždeň.

Tu je na mieste otázka, akým právom STV financovaná z peňazí daňových poplatníkov otvorene podporuje a uprednostňuje jednu politickú líniu pred inými. Nemôže však prekvapiť, že Rade STV neprekáža to, čo sa deje vnútri verejnoprávnej televízie, ak jej predseda Miroslav Kollár je analytikom Inštitútu pre verejné otázky.

A pripomeňme, že člen Správnej rady IVO Eduard Žitňanský sa stal šéfredaktorom spravodajstva STV. Ten istý Eduard Žitňanský, ktorého manželka je štátnou tajomníčkou ministerstva spravodlivosti za KDH a ktorého nevesta je členkou Rady pre vysielanie a retransmisiu dozerajúcej aj na vyváženosť spravodajstva v STV ...

Neoliberálna infraštruktúra v našej krajine predstavuje zložitú a rozvetvenú, no nie nepoznateľnú sieť, ktorá dominuje verejnému životu na Slovensku a zásadným spôsobom určuje jeho smerovanie. Formovala sa takmer celé desaťročie a je dôležité si uvedomiť, že ju neiniciovali nezávislé občianske skupiny, ale politické kruhy, ktoré sa dlho nevedeli dostať k moci. Je najvyšší čas, aby sme otvorene pomenovali ciele týchto skupín a definovali ich ako prostriedky mocenského boja. Zahmlievanie podstaty ich činnosti je nekorektné voči celej verejnosti, ktorá je týmto spôsobom zavádzaná a podvádzaná."
Eduard Chmelár

Vedenie STV a vedenie Rady STV sa správa netolerantne a diskriminačne voči akýmkoľvek názorom, ktoré nie sú v súlade s názorovou platformou IVO.

Je najvyšší čas vrátiť Slovenskej televízii verejnoprávnosť

Súvisiace:
STV - nový začiatok konca
Kto za koho kope (článok na základe ktorého vznikla rovnomenná analýza)
Analýza Kto za koho kope

 

© 2003 - 2009 www. prop. sk | Materiály z tejto stránky je možné kopírovať len s uvedením odkazu na túto stránku | When reproducing our materials in whole or in part, reference to prop.sk must be made.| 

 

Sitemap